Voorbereiding - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Liza Burg - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Liza Burg - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

09 Februari 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Daar zit ik dan. Voor mijn laptop mijn eerste 'reisverslag' aan het schrijven. Volgende week zit ik voor vijf maanden in Australië. Aan de andere kant van de wereld. Om precies te zijn 14.793 kilometer van ons kikkerlandje vandaan. Sodeju dat klinkt ver.

Ik ga dan mijn minor volgen voor mijn opleiding commerciële economie. Ik ga vier vakken in het Engels volgen op the Federation University in Ballarat. De universiteit is voor zowel Australiërs als internationale studenten bedoeld en is gevestigd in Ballarat. Ballarat ligt vlakbij Melbourne. (Dit is dus het zuidelijkste puntje van Australië).

De vakken die ik hier ga volgen, zijn: product management, international marketing, e-business fundamentals en management principles. Hoe zal dit zijn? Zal dit heel moeilijk zijn? Zal de taal lang wennen zijn? Zal ik in het begin geen idee hebben van wat er tijdens de hoorcolleges verteld wordt? Dit zijn allemaal vragen, waar ik achter zal gaan komen.

Ik heb volgende week mijn tweede thuis op een campus op de universiteit. Ik leef daar met negen andere studenten in een huisje met een gezamenlijke keuken, woonkamer en twee badkamers. Met wie zal ik deze ruimtes moeten delen? Waar zullen zij vandaan komen? Hoe oud zullen zij zijn? Zullen dit leuke gezellige mensen zijn? Ook weer allemaal vragen, waar ik achter zal gaan komen.

Aankomende zaterdag (dus over vijf nachtjes slapen) gaat mijn reis naar Australië beginnen. Dan gaat MIJN grote avontuur beginnen, die ik alleen ga maken. Tegelijkertijd super spannend om alleen naar Australië te gaan voor vijf maanden en tegelijkertijd super gaaf om deze reis te maken! Ik heb er zin in om in die vijf maanden allerlei nieuwe dingen te ontdekken, te beleven en vooral om ervan te genieten. Weg uit de sleur van Nederland en even lekker daar genieten van alles wat op mij afkomt.

Natuurlijk zal er ook wel iets van een 'sleur' inzitten, aangezien ik in Australië vier super interessante vakken ga volgen. Ik ben benieuwd wat ik hier allemaal over ga leren en of de Engelse taal (met jawel het allermooiste Australische accent) een mijlpaal wordt voor mij of dat ik hier snel aan gewend zal raken (en het allermooiste Australische accent over zal nemen). Eén ding is zeker: ik zal daar enorm veel Engels moeten gaan praten, ook al zal dit soms met handen en voeten moeten haha.

De reis zelf duurt 23 uur met twee uur overstaptijd en 20 uur vliegen. 20 uur vliegen! 20 uur in een vliegtuig! Hoe zal dit zijn?
Ik ga in Dubai overstappen (jawel het grootste vliegveld ter wereld). Dit vindt vooral mijn moeder rustgevend (niet dus) en hebben we nu samen geregeld dat ik een 'personal assistent' krijg in Dubai om mij de weg te wijzen op het grote vliegveld haha, zodat mama ook weer wat rustiger kan slapen.

Nu we het toch hierover hebben. Mijn vriend Peer vindt het ook super gaaf dat ik deze reis ga maken, alleen jammer dat hij mij en ik hem 4,5 maand moet missen. 4,5 maand? Ja dat klopt. Hij gaat namelijk na 4,5 maand naar Australië en dan gaan we samen nog twee weken door Australië reizen met een camper. Daar heb ik nu ook al super veel zin in!

Ik vertrek aankomende zaterdag om 22.00 uur op Schiphol en kom op maandagochtend om 6.35 a.m. (Australische tijd) aan. Dan is het in Nederland zondagavond (20.35 uur). Het is in Australië 10 uur later en als ik in Australië aankom wil ik voor mijn gevoel gaan slapen, maar is het in Australië ochtend. Het meemaken van een jetlag is dus een dubbelcheck. :)

Ik heb kriebels in mijn buik om mijn reis naar the Federation University in Australië te gaan maken, om daar de vier vakken te gaan volgen, om de Engelse taal goed te leren, om het leven op een campus in Australië te ontdekken, om studenten van allerlei verschillende nationaliteiten te ontmoeten, om te genieten van de cultuur in Australië, om de natuur in Australië te beleven (en de gevaarlijke enge beesten in Australië NIET tegen te komen), om mezelf nog beter te leren kennen en alle andere ervaringen, dingen en mensen die ik daar ga meemaken.

Kortom: ik heb super veel zin om MIJN grote avontuur alleen naar Australië te maken en vind het op dit moment tegelijkertijd super spannend om dit grote avontuur alleen aan te gaan!

My next travel report will be written on the other side of the world! :)

Lots of love,
Liza

  • 09 Februari 2015 - 22:18

    Lukas:

    Hey lieve schat,

    Nog 5 nachten en dan begin jij aan jouw avontuur. Nou ja, avontuur? Er moet gewerkt worden en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, 14.735,23 km hier van van daan. Ik weet zeker dat je veel vrienden zal maken en wie weet hou je er nog wel echte vrienden aan over, die je later nog eens zal ontmoeten.
    In ieder geval wens ik je een hele goede reis toe en heel veel plezier, want dat moet je wel hebben.
    Ik kijk uit naar je eerste verslag van uit Australië.
    Dikke kus, papa.

  • 09 Februari 2015 - 22:23

    Marian:

    Lieve Liza,
    Het avontuur gaat inderdaad bijna beginnen en de spanning die jij voelt heb ik ook. Vooral omdat het zo onwijs ver weg is (het aantal kilometers had je voor mij niet in je verslag hoeven te vermelden!)
    Ik ga je ontzettend missen maar weet ook dat het voor jou een hele mooie, leerzame en onvergetelijke ervaring zal zijn. Gelukkig hebben we Skype, app en deze weblog om je te volgen, wat ik zeker zal gaan doen. Voor nu vast een hele fijne tijd en, zoals je zelf ook aangeeft, ga er vooral van genieten!
    Mama xx

  • 10 Februari 2015 - 02:44

    Suzan :

    Hoi lief zusje,

    Wat spannend allemaal! Nog 4 volle daagjes in Nederland en dan is het zo ver. Zo te zien heb je er al heel veel zin in en ben je "als het goed is" haha al druk bezig met de voorbereidingen. Papa en mama zijn bijna kindloos dus die zullen de dagen aan het aftellen zijn met misschien iets minder plezier. Daarnaast zal Loekie ook wel heel verdrietig zijn als jij er straks ook al niet meer bent. Wel leuk dat je dichter bij mij in de buurt zit ook al is dit nog steeds ver weg haha. En dat Engels krijg jij heel snel onder de knie hoor. Dat gaat zo snel. Ook heb je vind ik je Engels al veel ontwikkeld in Nederland door al het contact wat je al hebt gehad met Australië.

    Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen, succes met het afscheid nemen dat is soms wat moeilijker en een hele goede reis. We skypen nog wel even voor zaterdag.

    Liefs,

  • 10 Februari 2015 - 09:02

    Angela Mateijsen:

    Heel veel plezier en succes!
    Goeie vlucht gewenst!

  • 10 Februari 2015 - 12:38

    Rian Brenters:

    dag Liza, heel veel plezier en succes met al je nieuwe ondernemingen! Zo te lezen heb je er zin in. Wij zullen hier Peer wel een beetje in de gaten houden, of hij je niet al te zeer mist. Leuk om je blog te volgen, bedankt alvast voor het delen van je ervaringen! Geniet ervan en sterkte met de reis! Groetjes, Rian.

  • 10 Februari 2015 - 17:12

    Christien:

    Och liefje toch, de laatste loodjes voor je avontuurlijk reis! Net zoals bij Suzan en Nick volg ik je blog en je splinternieuwe ervaringen! Heel veel succes en pas goed op jezelf!
    Voor Peer natuurlijk ook, houd vol, ze komt terug!

  • 12 Februari 2015 - 22:45

    Tonny:

    tweede poging, kijken of die wel lukt....
    Nadat je me net over je blog vertelde meteen maar gaan lezen. Nog heel even en dan is het zover.... Afscheid nemen op Schiphol van alle mensen die jou gaan missen en die jij het liefst in je rugzak zou willen meenemen. Dan alleen op weg je afvragend waar je aan begonnen bent... Maar, ik weet het zeker, het is het allemaal waard. Geniet van dit grote avontuur.(ook als het soms moeilijk is)

  • 19 Februari 2015 - 18:09

    Ingrid:

    Vanuit het zonnige Coevorden ( niet echt de andere kant van de wereld, maar wel leuk om een paar dagen te zijn) heel veel groetjes van ons. Bas en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13904

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2016 - 25 Februari 2016

Peer en Liza op reis

14 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Federation University Ballarat

Landen bezocht: